• Wspólny wyjazd uczniów szkół partnerskich 19-26.04.2018r.

• 26.02.2020 14:59
      • W dniach 19-26 kwietnia 2018r. odbył się wspólny wyjazd uczniów Zespołu Szkół Budowlano-Elektrycznych ze Świdnicy i Karl-Arnold-Schule z Biberach.Uczniowie obu szkół przebywali w Poroninie. Program pobytu obejmował zwiedzanie Krakowa, Zakopanego, Oświęcimia oraz spływ Dunajcem.
      • Jak co roku w naszej szkole odbyła się wymiana młodzieży z zaprzyjaźnioną szkołą niemiecką Karl-Arnold-Schule w Biberach. W dniach od 19 do 26 kwietnia gościliśmy młodzież z Niemiec i razem wyjechaliśmy zwiedzać Polskę oraz prezentować własne projekty, nad którymi wcześniej pracowaliśmy. W czwartek grupa niemiecka przyjechała do Świdnicy. Po krótkich zabawach integracyjnych młodzież naszej szkoły pokazała miasto kolegom z Biberach. Dzień drugi rozpoczął się zbiórką o godzinie 7:30, następnie wyruszyliśmy do Krakowa w celu zwiedzania starego miasta oraz Wawelu z przewodnikiem. O godzinie 17 wyjechaliśmy z Krakowa do Poronina, gdzie mieliśmy mieszkać.  Następnego dnia odbyły się zajęcia integracyjne i sportowe w miejscowej hali sportowej. Odbył się również mecz piłki nożnej Polska Niemcy, który udało nam się wygrać. Po południu udaliśmy się do Zakopanego, gdzie zwiedzaliśmy Gubałówkę oraz Krupówki. W niedzielę rano wyruszyliśmy na pieszą wędrówkę w Tatry. Przeszliśmy Doliną Strążyską i wspinaliśmy się na Sarnią Skałę, skąd można było podziwiać piękną panoramę Tatr – pogoda nam bardzo dopisała. Popołudniem udaliśmy się do parku wodnego w Białce Tatrzańskiej gdzie można było się zregenerować po męczącej wędrówce oraz odpocząć w wodach termalnych.
        Kolejną atrakcją naszego wyjazdu był spływ Dunajcem, podczas którego od flisaków można było się dowiedzieć dużo o Pieninach i przełomie Dunajca. Po spływie całe popołudnie upłynęło nam na prezentacji projektów. W kolejny dzień odbyła się kolejna wędrówka górska, tym razem zwiedzaliśmy Halę Gąsienicową, z której także można było podziwiać piękne widoki a przewodnik opowiadał o historii Podhala i przyrodzie tatrzańskiej. 25 kwietnia wyruszyliśmy zwiedzać Jurę Krakowsko-Częstochowską. Spacerowaliśmy po Ojcowskim Parku Narodowym odwiedzając tamtejsze atrakcje turystyczne takie jak Pałac w Pieskowej Skale, Maczugę Herkulesa, oraz Jaskinię Łokietka. Po zwiedzaniu udaliśmy się w drogę powrotną do Świdnicy.

• Wróć do listy artykułów